בעלי המוגבלויות יתרמו לכלכלה 13 מיליארד שקל

שלמה בן יוסף No Comments on בעלי המוגבלויות יתרמו לכלכלה 13 מיליארד שקל
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

על אף הגידול במודעות לחשיבות בהעסקה של בעלי מוגבלויות והליכי החקיקה המתקדמים, הציבור בישראל ומקבלי ההחלטות טרם הבינו את המשמעות הכלכלית האדירה שתהיה לכך על המשק, כך אומר נדב עטיה, מייסד ומנהל סטודיו אנד ג'וי בראש העין ומלווה של עסקים חברתיים.

העסקה מלאה של בעלי מוגבלויות במשק הישראלי תחסוך לקופת המדינה סכום עתק של 13 מיליארד שקל בכל שנה בהפחתת צורך בקצבאות וסיוע ותשלומי מיסים של העובדים, אומר נדב עטיה. בנוסף מפחיתה העסקת בעלי מוגבלויות את הנטל שיש על מערכות הרווחה והבריאות ועל בני משפחותיהם כי אדם עובד הוא בריא יותר פיזית ונפשית.

כל עובד עם מוגבלות שמועסק חוסך למדינה 35 אלף שקל בשנה בממוצע. כיום יש פוטנציאל של 400 אלף בעלי מוגבלויות שאינם מועסקים. החוק שיחייב העסקה של בעלי מוגבלויות בגופים ציבוריים הוא חשוב ומהווה צעד ראשון, אומר עטיה, אולם אסור לנו לשבת מנגד ולחכות שהממשלה תעשה את כל העבודה. כל אחד צריך לחשוב איך הוא תורם במשימה הלאומית החשובה במקום עבודתו בהעסקה ישירה או באמצעות רכישה מעסקים חברתיים. חשוב להקפיד על שילוב נכון של בעלי צרכים מיוחדים בעסק או בארגון עם הדרכה מקצועית נכונה.



0 תגובות